Customer Collective versterkt e-commerce, PIM en maatwerk-expertise dankzij toetreding van Take The Lead 

DIEGEM – 13/05/2025 – Customer Collective kondigt met trots aan dat Take The Lead zich aansluit bij het toonaangevende Europese marketing collectief en powerhouse van merken als The House of Marketing, Fightclub & Dignify. Daarmee versterkt het collectief zijn end-to-end aanbod op het vlak van digitale commerce. Take The Lead brengt bewezen expertise mee in B2B-klantportalen, B2C-webshops, productinformatie management en maatwerkoplossingen. Die kennis wordt nu gecombineerd met de slagkracht van de meer dan 400 specialisten binnen Customer Collective op het gebied van strategie, creatie, performance, data, AI en technologie.

Take The Lead sluit zich aan bij Customer Collective en breidt dienstverlening fors uit

Take The Lead heeft zich de afgelopen jaren sterk gepositioneerd als expert in het bouwen van performante webshopplatformen en het uitrollen van toekomstgerichte e-commerce landschappen zowel in België, Nederland als Duitsland. Vandaag kondigt het bedrijf met trots aan dat het zich aansluit bij Customer Collective. Dankzij deze stap kan Take The Lead haar klanten voortaan nog breder ondersteunen:

  • Een uitgebreidere dienstverlening met onder meer performance marketing (SEO, SEA), CRO-optimalisaties, personalisatie, UX-audits en grafisch design. Alles om bedrijven datagedreven en strategisch te laten groeien.

  • Meer technologische slagkracht dankzij extra expertise in Shopify+, Adobe Commerce (Magento), Drupal, PimCore en Salesforce, naast de bestaande oplossingen zoals Shopware en Akeneo.

  • Een versterkte focus op Commerce Scaping waarbij samen met klanten het ideale composable commerce landschap wordt uitgetekend en best-in-class tools geïntegreerd worden, zoals customer data platforms, loyaltyplatformen en marketing automation.

  • Het inzetten van het (Gen)AI team binnen de groep om betere innovatieve klantenervaringen aan te bieden, bijv. op vlak van conversational commerce en gepersonaliseerde content generatie. Deze expertise zal ook bijdragen tot het efficiënter maken van de eigen processen. 

Deze samenwerking versterkt de missie van Take The Lead om ambitieuze e-commercebedrijven naar het volgende niveau te tillen van hun e-commercetraject.

“De diepgaande expertise van Take The Lead in e-commerce, PIM en maatwerk is exact het soort specialisatie dat onze Tech & Data-pijler versterkt, Samen met de collega’s van  onze Tech & Data-pijler, kijken we ernaar uit om geïntegreerde digitale commerceoplossingen op de markt te brengen.” aldus Marco, Group CEO van Customer Collective.

"Sinds 2016 legt Take The Lead de lat hoog op het vlak van kwaliteit en schaalbare infrastructuur voor haar klanten. Daar zijn we trots op. Dankzij de samenwerking met Customer Collective beschikken we over een bredere technische én marketingexpertise. Zo kunnen we e-commercevraagstukken oplossen met de juiste (composable) architectuur, en bouwen we aan het ideale digitale landschap — van pure e-commerce tot digitale transformatie, marktplaatsen, PIM, ERP en complexe maatwerkapplicaties. Deze groei stelt ons in staat om onze klanten te laten meegroeien,” aldus Glenn Billiau, Managing Partner van Take The Lead.

"De keuze om Take The Lead te integreren binnen het collectief is bewust benaderd als een win-win. Enerzijds verbreden we onze offering richting onze klanten aanzienlijk. Anderzijds creëren we voor onze collega’s nieuwe groeikansen: door samen te werken met de meer dan 400 collega-experten binnen het collectief, krijgen zij de ruimte om zich verder te ontwikkelen in nieuwe domeinen en technologieën, buiten hun huidige specialisatie. Die kruisbestuiving verrijkt niet alleen onze interne werking, maar versterkt ook de samenwerking over de teams heen.” aldus Tom De Schutter, Managing Partner van Take The Lead.

“In een e-commerce landschap dat continu evolueert, ligt onze kracht in het strategisch adviseren en praktisch begeleiden van organisaties bij het realiseren van hun B2C- of B2B-e-commerce ambities. En precies daarom zijn we trots op deze uitbreiding van ons aanbod. Met een breder diensten- en technologie-aanbod zetten we een belangrijke stap vooruit als hét pragmatische e-commerce powerhouse dat klaarstaat om een (nog) grotere impact te maken voor onze klanten.” aldus Kristof Van Roy, Managing Partner van Take The Lead.

Over Customer Collective

Customer Collective is een toonaangevend marketing- en technologiecollectief in Europa, dat zich richt op het leveren van innovatieve oplossingen met tastbare impact. Met een sterke focus op strategie, technologie & data, en digital & creative helpt Customer Collective bedrijven om zich te onderscheiden en voorop te blijven lopen.Customer Collective werd opgericht met de steun van Down2Earth Capital en Quanteus Group. Tot het collectief behoren de merken addData, Dignify, EnoRm, Fightclub, The House of Marketing en Webworks.Meer informatie over Customer Collective en het uitgebreide dienstenportfolio: https://www.customercollective.eu

Over Take The Lead

Take The Lead is een Belgisch e-commerce agency dat bedrijven begeleidt bij het opzetten, optimaliseren en schalen van hun e-business. Ze combineren strategisch advies met technische expertise om performante webshopplatformen en composable commerce-landschappen uit te rollen, met het nodige advies en begeleiding. Het team van Take The Lead, gevestigd in Antwerpen, bestaat uit ervaren ontwikkelaars die gespecialiseerd zijn in het bouwen van B2C-webshops en B2B-bestelportalen. Ze hebben ruime ervaring met platforms zoals Shopware (Gold Partner) en Akeneo en bieden ook oplossingen op maat voor complexe technologische vraagstukken. 

Meer informatie over Take The Lead: https://www.takethelead.be

Plan een afspraak.

Wil je meer weten over deze aankondiging of heb je vragen?