Insights

Inspireren en adviseren over e-commerce is helemaal ons ding. Hier vind je een selectie van onze gepubliceerd content.

Automatisch Adobe-templates genereren met PIM-data

Je productinformatie goed georganiseerd in je PIM-systeem? Geweldig werk! Maar wat is de volgende stap?

In deze TTL Talk delen we inzichten van onze partner, Catena Company, die je zullen inspireren met Dynamic Data Publishing. Deze methode maakt het mogelijk om automatisch een opgemaakte Adobe-template (zoals Indesign) te genereren op basis van de gegevens uit je PIM-systeem. Dit geeft je marketingteam maximale controle en levert tegelijkertijd aanzienlijke efficiëntiewinst op. Denk aan het creëren van brochures, technische fiches, productverpakkingen en zelfs video's. Eddy deelt verschillende concrete klantcases die zeker de moeite waard zijn om te bekijken voor inspiratie.

Over marktplaatsen

Marktplaatsen komen met veel voordelen, maar ook met uitdagingen. In deze short vertelt Nick Buddingh over onder andere de "Dipping Your Toe" techniek.

Wat is een PIM?

Eén van de belangrijkste bouwstenen van je e-commerce landschap is een PIM-tool. Goed opgebouwde productinformatie (beschrijving, attributen, foto’s, …) is essentieel. Guus van Boom van Akeneo: The Product Experience Company praat over “Omnichannel by heart”.

Meer en meer organisaties werken met een mix van offline en online verkoopskanalen (webshops, marktplaatsen, in store displays, POS, brochures, …). Combineer dit met een internationale ambitie, waarbij je jouw productinformatie van vertalingen (via AI) gaat voorzien.

Personalisatie?!

Hogere conversie door personalisatie binnen e-commerce. Nicholas D'hondt van UPTHRUST deelt waardevolle inzichten over hoe je personalisatie efficiënt kan toepassen. Hoewel personalisatie vaak wordt gezien als een geavanceerde stap in e-commerce maturiteit, kan het eenvoudig worden opgestart. Bijvoorbeeld: het tonen van de laatst bezochte artikelen is al een effectieve vorm van personalisatie.

De kernwaardes van Shopware

Shopware is verkozen door Emerce100 tot beste Open Source e-commerce software . Dat kunnen we als Shopware Gold Partner alleen maar toejuichen ! Célia Boon en Rune Laenen vertellen in ons interview over de kernwaarden van Shopware. Het onderstreept voor een groot stuk, waarom wij voor dit pakket gekozen hebben, ondertussen 6 jaar geleden.

Conversational commerce

Een e-commerce topic: Een klantendienstmedewerker die niet alleen met de unhappy flows aan de slag gaat, maar zich ook kan toeleggen op het verkopen van producten. Dit kan via “Conversational Commerce”. In deze video toont Yannick Van de Voorde van Premium Plus - Zendesk's EMEA Partner of the Year een praktisch voorbeeld hoe je jouw klantendienst de middelen geeft om via AI en personalisatie over te gaan tot een verkoop. Een straf staaltje artificiële intelligentie die de intentie van de klant detecteert en zelfs de conversatie kan bijsturen met een bepaalde tone of voice.

Een slimme search engine

Zoekresultaten die ook nog eens gepersonaliseerd kunnen worden op basis van een klantprofiel. Valérie Waterschoot van Algolia toont een praktisch voorbeeld hoe dit er kan uitzien binnen een e-commerce omgeving.

Video

Betaalmogelijkheden

We staan stil bij enkele typische Belgische trends rond betaalopties: wie is de favoriet en welke zijn de nieuwkomers?

Video

Footfall Intelligence

Het resultaat van een online campagne meten in een fysieke winkel? Wil je de online én offline customer journey meetbaar combineren?
Het concept van 'Footfall Intelligence'. In samenwerking met onze partner, The Retail Factory, bespreken we hun innovatieve oplossingen om het gedrag van fysieke winkelbezoekers te analyseren met behulp van slimme sensoren. Door gebruik te maken van geavanceerde technologie, inclusief AI, bieden ze nauwkeurige inzichten in bezoekersgedrag en prestaties van je retaillocaties.